Kommunikation och bemötande av barn och unga med diagnoser och funktionsnedsättningar
Digital utbildning - 8 timmar
Söker du som arbetsgivare lösningar på kompetensutveckling av ny
och befintlig personal inom vård och omsorg? Då har du kommit rätt!
Behöver du
kompetensutveckla
din personal?
Behöver du kompetensutveckla din personal? Kontakta oss för mer information »
En digital kurs där deltagaren får fördjupad kunskap om kommunikation och bemötande av barn och unga med neuropsykiatriska och psykiatriska diagnoser och funktionsnedsättningar.
Uppskattad tidsåtgång för genomförande – Ca 8 timmar
Kursen innehåller information om lämpliga strategier för kommunikation och bemötande av barn och unga med vanliga neuropsykiatriska och psykiatriska diagnoser.
Kursen innehåller en rad case och reflektionsfrågor för deltagaren att fundera vidare på utifrån sitt respektive uppdrag.
Fördjupad kunskap kring kommunikation och bemötande av barn och unga i behov av stöd
Hur går utbildningen till?
Utbildningen är uppbyggd i moduler och framtagen av legitimerade lärare, sjuksköterskor och specialpedagoger på Medlearn i samarbete med en privat vårdgivare som bedriver verksamhet inom HVB och familjehemsplacering. Utbildningen genomförs i ett lättnavigerat och tilltalande verktyg anpassat för både smartphone, läsplatta och desktop.
Kursmaterialet är byggt på aktuell forskning och tillgängligt dygnet runt. Deltagaren kan studera när och var det passar den bäst! Modulerna har ett varierat innehåll i form av textavsnitt, filmer, korta föreläsningar fallbeskrivningar, bilder etc. Varje modul avslutas med ett antal kunskapsfrågor för att säkerställa att deltagaren tagit till sig innehållet.
När deltagaren är godkänd på modulen kan man gå vidare till nästa modul. Efter genomgången utbildning erhåller deltagaren ett diplom.
Målgrupp
Kursen riktar sig till personer som arbetar med barn och unga med utmaningar i form av neuropsykiatriska och neuropsykiatriska diagnoser och funktionsnedsättningar. Kursen kan också fungera som ett stöd för internt förbättringsarbete av berörda verksamheter såsom skola, socialtjänst, HVB, LSS, föreningsliv etc.
87 % rekommenderar kursen till andra!
Så tycker tidigare deltagare:
Övrig information
Önskas stöd från vår personal att introducera utbildningsinsatsen, kompletterande material för fortsatt internt arbete med innehållet i egen regi alternativt efterföljande workshops så bistår vi förstås även med det.
Kursen är en fortsättningskurs till ”Diagnoser och funktionsnedsättningar hos barn och unga i behov av stöd” – som man läser först